Andrea Lea-Mari Ahlskog

Ifall du råkar vara en läsare som inte vet något om mig - mer än mitt namn - så ska jag berätta lite, så kanske det känns som om du känner mig bättre.
 
Tanken var att jag skulle ta upp något intressant om mig själv, men när det väl är dags upptäcker jag hur svårt det är att göra. Hur jag än försöker komma fram med en enkel men intressant självbiografi så är det inte alls så lätt som jag skulle kunna tro. Hur börjar man egentligen? Jag antar att när det kommer till att prata om mig själv så är jag inte så kreativ eller snabbtänkt. ( Där har du ett faktum om mig! ) Kreativ med andra ämnen, det är jag mer av. Jag antar att jag fortfarande inte är så kreativ som jag skulle vilja tro jag är, men jag har ju tid att växa och förbättra mig.
Tid, det har jag fortfarande mycket av i livet, hoppas jag! Som 18-åring känns det som om jag bara nyligen påbörjat det "riktiga" livet. Jag har flyttat hemifrån, påbörjat studier i mina intressen, fått de bästa vänner jag aldrig någonsin hade kunnat drömma om, lärt mig att hålla kontakten med dessa vänner trots distans, jobbat och blivit mer självständig i vardagslivet, slumpmässigt hittat en människa som jag älskar och aldrig vill släppa, vågat ta vara på all tid jag har och lägga den tiden på att göra endast sådant jag vill i livet. 
Givetvis kan jag ta upp allt om mitt förflutna, jag kan berätta om saker jag gjort eller hur mitt liv sett ut de senaste åren, men det är inte så nödvändigt i min åsikt. Istället för det så berättar jag hellre om nuet.
Idag, tisdagen den andra Augusti, har jag sommarlov. Mitt sommarlov varar ennu i 2 veckor. Jag jobbar fortfarande med mina sommarjobb. För tillfället jobbar jag tre stycken olika jobb, men jag har endast en vecka kvar av det mer tidskrävande jobbet av dem. Jag längtar så efter att få flytta tillbaks till min kära studiestad, Vasa. 
I Vasa studerar jag till Medieassistent, jag tog tag i den linjen till största del på grund av foto & film, men under mitt första studieår upptäckte jag mer inom media som jag nu anser vara intressant. En medieassistent är så mycket mer än kunnig i ett ämne, vi lär oss media i alla former. 
Jag flyttade från hemstaden Karleby ner till Vasa för att studera. Efter att jag och min förra rumskompis gick skilda vägar, har jag flyttat ur min första lägenhet och in i min andra. För tillfället står lägenheten rätt så tom men så småning om, när jag och mina två nya roommates flyttar in officiellt, så borde lägenheten fyllas upp mer med tiden. 
 
Sist och slutligen, jag antar det finns mycket jag kan berätta, men också mycket jag vill hålla för mig själv. Om ni fortfarande inte var nöjda med vad ni fick veta så kan jag i en snabb mening berätta om de saker viktigast för
mig - jag är lycklig när jag får lära mig något nytt, lyckligare när jag får vara kreativ och skapa, men lyckligast när jag får spendera tid med de jag älskar. 
Personligt | |
Upp